2019 decemberben derült ki, hogy rekord nagyságú lesz a 2020-as honvédelmi költségvetés, hatszáztizenhat milliárd forintból gazdálkodhat idén a honvédelmi tárca. Már ekkor sejteni lehetett, hogy mozgalmas év áll a Magyar Honvédség előtt és nem lesz hiány nagy volumenű beszerzésekben, ám a valóság végül minden várakozást felülmúlt. A Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési program keretében emberöltő óta nem látott beruházások, haditechnikai fejlesztések valósultak meg, az euró milliárdos nagyságrendű beszerzések között szerepel gyalogsági harcjármű, teherszállító repülőgép, légvédelmi rakétarendszer, sőt a híres izraeli Vaskupola radarrendszere is felkerült a magyar bevásárló listára.
Magyarország cseh licenc alapján fog:
gyártani, melyek a Honvédség fő fegyverzetét képezik majd.
Viszonylag eseménytelen tavasz után nagyot robbant augusztusban a hír, hogy közel hétszázmilliárdos program keretében Rheinmetall Lynx gyalogsági harcjárműveket (IFV) kap a Magyar Honvédség. A magyarul hiúz névre hallgató lánctalpas az egyik legjobb a kategóriáján belül. Moduláris felépítésű, tetszőlegesen összerakható belőle csapatszállító, parancsnoki jármű, felderítő, javítóegység vagy mentőjármű mindössze nyolc óra szereléssel, amely nem igényel gyári környezetet. Moduláris a Hiúz hardvere és elektronikus rendszere is, ami megkönnyíti a sérült alrendszerek cseréjét. A jövőbeli fejlesztések lehetősége pedig szinte végtelen, felszerelhető például különböző légvédelmi eszközökkel, vagy aknavetővel is.
| Általános tulajdonságok | |
| Személyzet: | 3+6/8 fő |
| Páncélzat: | moduláris |
| Motor | Liebherr dízelmotor (többféle opció) |
A Rheinmetall német hadiipari óriás céggel kötött Lynx-üzlet attól lesz igazán érdekes, hogy a felek egy vegyesvállalat létrehozásában is megállapodtak, és a gyártás jelentős része Magyarországon történik. Ehhez Zalaegerszegen épül meg a lövészpáncélos harcjárműveket gyártó üzem német-magyar beruházás keretében. A második világháború óta nem volt példa ennyire jelentős hadiipari gyár fejlesztésére. A több mint kétmilliárd euró értékű modernizációs program keretében kétszáztizennyolc Lynx KF41 harcjárművet kap a Magyar Honvédség. Az eszközök túlnyomó többségét, százhetvenkét darabot Magyarországon gyártanak majd le. De az üzem nem csak a Hiúzok összeszerelésére lesz alkalmas, olyan területeken is élen fog járni, mint a mesterséges intelligencia, a digitalizáció és a robotika.
A páncélököl-üzlethez hasonló módon indulhat be Kiskunfélegyházán a Unique Alpine AG mesterlövész- és vadászfegyvereinek gyártása. A hátteret ezúttal is egy együttműködési megállapodás adja, mondhatni szokás szerint egy német fegyvergyártóval. Az eredetileg francia, jelenleg bajor tulajdonú, ikonikus mesterlövész-fegyvereket előállító cég nemcsak gyártását, hanem fejlesztéseit is Kiskunfélegyházára hozza. Az itt legyártott fegyverekből kapnak a magyar fegyveres testületek, de reménység szerint a nemzetközi piacon is jól fognak szerepelni. A Unique Alpine TPG-3-as mesterlövész-fegyverét eredetileg az Egyesült Államok különleges erőinek fejlesztette ki a német cég, ennek legmodernebb változata, az NX készül majd a HM Arzenál Zrt. üzemében. A fegyver különlegessége, hogy többféle kaliberű és fajtájú lőszertípussal használható, a váltáshoz pedig elegendő a csövet, a zárfejet és a tárat kicserélni.
Hosszas előkészítés után novemberben lezárult a Zrínyi 2026 honvédelmi és haderőfejlesztési program katonai szállítógép-beszerzésére vonatkozó fejezete , amikor Budapesten aláírták a szerződést két darab brazil gyártmányú KC-390 Millennium multifunkciós légiutántöltő és szállítógép megvásárlásáról. A sokoldalú teherhordó rendelkezik a sokat emlegetett hátsó rámpával, amely megkönnyíti az ejtőernyősök ugratását és lehetővé teszi a speciális, ernyőkkel felszerelt teherpaletták ledobását. Az impozáns vasmadár 18,50 méter hosszú, 3,45 méter széles és 2,95 méter magas raktere nem csak rakomány szállítására alkalmas, a teljes géptörzsön végigfutó multifunkciós rakománykezelő rendszer segítségével könnyen és gyorsan átalakítható más feladatokra, például medevac missziók végrehajtására, azaz sérült katonák harctéri evakuálására. A tehertérben akár hetvennégy hordágyat is lehet rögzíteni, a sebesültekkel pedig nyolcfős orvosi csapat utazhat. A KC-390-es egyúttal a magyar Gripeneket is elláthatja üzemanyaggal a levegőben szárnyai alá felszerelhető hajlékonycsöves utántöltő konténerekből, miközben maga is képes repülés közben tankolni.