|
Története | Jelenlegi modellek | Versenyzés | |
|---|
| Székhelye: | Stuttgart, Németország |
|---|---|
| Anyacég: | Volkswagen AG |
| Vezérigazgató: | Oliver Blume |
| Elnök: | Wolfgang Porsche |
| Cégtípus: | Részvénytársaság |
|
A Porsche AG, vagy teljes nevén Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft német autógyártó cég, amit 1931-ben Ferdinand Porsche
alapított Stuttgartban műszaki tervezőirodaként. A cég kezdetben gépjárműfejlesztési munkákat és tanácsadást kínált, de saját néven nem épített autót.
Az egyik első megbízása a német kormánytól volt: tervezzen egy "népautót" (Volks Wagen). Ennek eredménye lett a Volkswagen bogár, minden idők egyik
legsikeresebb autója. Első saját gyártású autójának a Porsche 64-et tekintjük, amelyhez az említett bogár számos alkatrészét felhasználták.
A II. világháború alatt a Volkswagen főleg harckocsikat gyártott a náci Németországnak. A háború végén, 1945-ben a wolfsburgi Volkswagen
gyár a britek kezébe került. Ferdinand elvesztette a Volkswagen igazgatótanácsának elnöki posztját, majd az év végén letartóztatták
háborús bűnökért.
Apja 20 hónapos börtönbüntetése alatt Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche úgy döntött, hogy saját autót épít, mert nem talált egy meglévőt, amit szívesen megvásárolt volna.
Át kellett vezetnie a vállalatot annak legnehezebb napjain apja 1947-es szabadulásáig. A 356-os modell első példányai egy
kis fűrészüzemben készültek Gmündben, Ausztriában.
|
||
|
1964-ben, miután az autóversenyzésben számos sikert aratott különféle modellekkel, köztük az 550 Spyderrel, és miután a 356-ost is alaposan át kellett tervezni, a cég piacra dobta a Porsche 911-et:
egy másik léghűtéses, hátsó motoros sportautót, ezúttal egy hathengeres "boxer" motorral. A karosszéria kialakítását tervező csapatot Ferry Porsche legidősebb fia, Ferdinand Alexander Porsche vezette.
A 911-es a Porsche legismertebb modellje lett – sikeres a versenypályán, a rallykon és a közúti autóeladások terén.
1972-ben a cég jogi formáját betéti társaságról részvénytársaságra változtatták, mivel Ferry Porsche úgy gondolta, hogy a cég mérete túlnőtt a "családi működésen".
Ezzel a változással a legtöbb családtag, köztük Ferdinand Alexander Porsche és Ferdinand Piëch is kiszállt a cégből. (Később, F. A. Porsche megalapította saját tervezőcégét, a
Porsche Design-t, amely exkluzív
napszemüvegeiről, óráiról, bútorairól és sok más luxuscikkéről híres.)
|
|
||
|
Ferdinand Piëch (1937-2019), Ferdinand Porsche unokája 1993 és 2002 között a Volkswagen-Group elnöke és vezérigazgatója volt. A Porsche egészen a VW bogár megalkotása óta szoros kapcsolatot ápolt a Volkswagennel, több autót terveztek és építettek meg közös munkával (VW-Porsche 914 és 914-6, Porsche 912E, Porsche 924, Porsche 944). A Volkswagen-Group mára a világ legsikeresebb autógyártó céglánccá nőtte ki magát és többek között olyan neves autógyártó cégek tulajdonjogával rendelkezik, mint az Audi, a Bently, a Bugatti, a Lamborghini, a Seat, a Skoda és természetesen a Porsche. | ||
Forrás: Wikipedia
| Áttekintés | |
|---|---|
| 1. | 718 |
| 2. | 911 |
| 3. | Panamera |
| 4. | Taycan |
| 5. | Macan |
| 6. | Cayanne |
![]() |
![]() |
|
A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.
Vissza a modellek áttekintéséhez
|
![]() |
![]() |
A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.
Vissza a modellek áttekintéséhez
![]() |
![]() |
|
A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.
Vissza a modellek áttekintéséhez
|
![]() |
![]() |
A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.
Vissza a modellek áttekintéséhez
![]() |
![]() |
|
A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.
Vissza a modellek áttekintéséhez
|
![]() |
![]() |
A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.
Vissza a modellek áttekintéséhez
A Porsche a motorsport számos ágában sikeres volt az évek során, főként a hosszútávú versenyeken.
| Év | Csapat neve | Autó | Versenyzők | |
|
|---|---|---|---|---|---|
| 1970 | Porsche KG Salzburg | Porsche 917K | Hans Hermann Richard Attwood |
||
| 1971 | Martini Racing Team | Porsche 917K | Helmut Marko Gijs van Lennep |
||
| 1976 | Martini Racing Porsche System | Porsche 936 | Jacky Ickx Gijs van Lennep |
|
|
| 1977 | Martini Racing Porsche System | Porsche 936 | Jacky Ickx Hurley Haywood Jürgen Barth |
||
| 1979 | Porsche Kremer Racing | Porsche 935 K3 | Klaus Ludwig Bill Whittington Don Whittington |
||
| 1981 | Porsche System | Porsche 936 | Jacky Ickx Derek Bell |
||
| 1982 | Rothmans Porsche System | Porsche 956 | Jacky Ickx Derek Bell |
||
| 1983 | Rothmans Porsche | Porsche 956 | Vern Schuppan Al Holbert Hurley Haywood |
|
|
| 1984 | Joest Racing | Porsche 956 | Klaus Ludwig Henri Pescarolo |
||
| 1985 | Joest Racing | Porsche 956 | Klaus Ludwig Paolo Barilla Louis Krages |
||
| 1986 | Rothmans Porsche AG | Porsche 962C | Derek Bell Hans-Joachim Stuck Al Holbert |
|
|
| 1987 | Rothmans Porsche AG | Porsche 962C | Derek Bell Hans-Joachim Stuck Al Holbert |
||
| 1994 | Le Mans Porsche Team | Dauer 962 Le Mans | Yannick Dalmas Hurley Haywood Mauro Baldi |
||
| 1996 | Joest Racing | TWR Porsche WSC-95 | Manuel Reuter Davy Jones Alexander Wurz |
||
| 1997 | Joest Racing | TWR Porsche WSC-95 | Michele Alboreto Stefan Johansson Tom Kristensen |
||
| 1998 | Porsche AG | Porsche 911 GT1-98 | Laurent Aïello Allan McNish Stéphane Ortelli |
||
| 2015 | Porsche | Porsche 919 Hybrid | Nico Hülkenberg Earl Bamber Nick Tandy |
|
|
| 2016 | Porsche | Porsche 919 Hybrid | Romain Dumas Marc Lieb Neel Jani |
||
| 2017 | Porsche | Porsche 919 Hybrid | Brendon Hartley Timo Bernhard Earl Bamber |
Forrás: Wikipedia
Forrás: A Porsche hivatalos oldala