Története Jelenlegi modellek Versenyzés

Általános információk

Székhelye: Stuttgart, Németország
Anyacég: Volkswagen AG
Vezérigazgató: Oliver Blume
Elnök: Wolfgang Porsche
Cégtípus: Részvénytársaság

Története

Ferdinand Porsche
A Porsche AG, vagy teljes nevén Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft német autógyártó cég, amit 1931-ben Ferdinand Porsche alapított Stuttgartban műszaki tervezőirodaként. A cég kezdetben gépjárműfejlesztési munkákat és tanácsadást kínált, de saját néven nem épített autót. Az egyik első megbízása a német kormánytól volt: tervezzen egy "népautót" (Volks Wagen). Ennek eredménye lett a Volkswagen bogár, minden idők egyik legsikeresebb autója. Első saját gyártású autójának a Porsche 64-et tekintjük, amelyhez az említett bogár számos alkatrészét felhasználták. A II. világháború alatt a Volkswagen főleg harckocsikat gyártott a náci Németországnak. A háború végén, 1945-ben a wolfsburgi Volkswagen gyár a britek kezébe került. Ferdinand elvesztette a Volkswagen igazgatótanácsának elnöki posztját, majd az év végén letartóztatták háborús bűnökért.
Apja 20 hónapos börtönbüntetése alatt Ferdinand Porsche fia, Ferry Porsche úgy döntött, hogy saját autót épít, mert nem talált egy meglévőt, amit szívesen megvásárolt volna. Át kellett vezetnie a vállalatot annak legnehezebb napjain apja 1947-es szabadulásáig. A 356-os modell első példányai egy kis fűrészüzemben készültek Gmündben, Ausztriában.
1964-ben, miután az autóversenyzésben számos sikert aratott különféle modellekkel, köztük az 550 Spyderrel, és miután a 356-ost is alaposan át kellett tervezni, a cég piacra dobta a Porsche 911-et: egy másik léghűtéses, hátsó motoros sportautót, ezúttal egy hathengeres "boxer" motorral. A karosszéria kialakítását tervező csapatot Ferry Porsche legidősebb fia, Ferdinand Alexander Porsche vezette. A 911-es a Porsche legismertebb modellje lett – sikeres a versenypályán, a rallykon és a közúti autóeladások terén.
1972-ben a cég jogi formáját betéti társaságról részvénytársaságra változtatták, mivel Ferry Porsche úgy gondolta, hogy a cég mérete túlnőtt a "családi működésen". Ezzel a változással a legtöbb családtag, köztük Ferdinand Alexander Porsche és Ferdinand Piëch is kiszállt a cégből. (Később, F. A. Porsche megalapította saját tervezőcégét, a Porsche Design-t, amely exkluzív napszemüvegeiről, óráiról, bútorairól és sok más luxuscikkéről híres.)
Ferdinand Piëch (1937-2019), Ferdinand Porsche unokája 1993 és 2002 között a Volkswagen-Group elnöke és vezérigazgatója volt. A Porsche egészen a VW bogár megalkotása óta szoros kapcsolatot ápolt a Volkswagennel, több autót terveztek és építettek meg közös munkával (VW-Porsche 914 és 914-6, Porsche 912E, Porsche 924, Porsche 944). A Volkswagen-Group mára a világ legsikeresebb autógyártó céglánccá nőtte ki magát és többek között olyan neves autógyártó cégek tulajdonjogával rendelkezik, mint az Audi, a Bently, a Bugatti, a Lamborghini, a Seat, a Skoda és természetesen a Porsche.

Forrás: Wikipedia

Vissza az oldal elejére

Jelenlegi modellek

Áttekintés
1. 718
2. 911
3. Panamera
4. Taycan
5. Macan
6. Cayanne

718

  • Hosszúság: 4379 mm - 4456 mm
  • Tengelytáv: 2475 mm - 2482 mm
  • Hengerek száma: 4 - 6
  • Hengerűrtartalom: 1988 cm3 - 3996 cm3
  • Teljesítmény: 300 LE - 500 LE
  • Forgatónyomaték: 380 Nm - 450 Nm
  • Végsebesség: 275 km/h - 315 km/h
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 5,1 s - 3,4 s
  • Elérhető modellek: 12
  • Ár: 61.000 EUR - 151.000 EUR

A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.

Konfigurátor megtekintése

Vissza a modellek áttekintéséhez

Vissza az oldal elejére

911

  • Hosszúság: 4519 mm - 4535 mm
  • Tengelytáv: 2450 mm
  • Hengerek száma: 6
  • Hengerűrtartalom: 2981 cm3 - 3745 cm3
  • Teljesítmény: 385 LE - 650 LE
  • Forgatónyomaték: 450 Nm - 800 Nm
  • Végsebesség: 293 km/h - 330 km/h
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 4,2 s - 2,7 s
  • Elérhető modellek: 21
  • Ár: 119.000 EUR - 257.000 EUR

A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.

Konfigurátor megtekintése

Vissza a modellek áttekintéséhez

Vissza az oldal elejére

Panamera

  • Hosszúság: 5049 mm - 5199 mm
  • Tengelytáv: 2950 mm - 3100 mm
  • Hengerek száma: 6 - 8
  • Hengerűrtartalom: 2894 cm3 - 3996 cm3
  • Teljesítmény: 330 LE - 571 LE
  • Forgatónyomaték: 450 Nm - 770 Nm
  • Végsebesség: 270 km/h - 315 km/h
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 5,6 s - 3,3 s
  • Elérhető modellek: 25
  • Ár: 106.000 EUR - 220.000 EUR

A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.

Konfigurátor megtekintése

Vissza a modellek áttekintéséhez

Vissza az oldal elejére

Taycan

  • Az egyetlen teljesen elektromos Porsche
  • Hosszúság: 4963 mm
  • Tengelytáv: 2900 mm
  • Akumlátorkapacitás: 79,2 kW/h - 93,4 kW/h
  • Teljesítmény: 326 LE - 761 LE
  • Forgatónyomaték: 345 Nm - 1050 Nm
  • Végsebesség: 230 km/h - 260 km/h
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 5,4 s - 2,8 s
  • Elérhető modellek: 10
  • Ár: 91.000 EUR - 200.000 EUR

A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.

Konfigurátor megtekintése

Vissza a modellek áttekintéséhez

Vissza az oldal elejére

Macan

  • Hosszúság: 4726 mm
  • Tengelytáv: 2807 mm
  • Hengerek száma: 4 - 6
  • Hengerűrtartalom: 1984 cm3 - 2894 cm3
  • Teljesítmény: 265 LE - 440 LE
  • Forgatónyomaték: 400 Nm - 550 Nm
  • Végsebesség: 232 km/h - 272 km/h
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 6,4 s - 4,3 s
  • Elérhető modellek: 3
  • Ár: 70.000 EUR - 96.000 EUR

A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.

Konfigurátor megtekintése

Vissza a modellek áttekintéséhez

Vissza az oldal elejére

Cayenne

  • Hosszúság: 4918 mm - 4942 mm
  • Tengelytáv: 2895 mm
  • Hengerek száma: 6 - 8
  • Hengerűrtartalom: 2995 cm3 - 3996 cm3
  • Teljesítmény: 340 LE - 640 LE
  • Forgatónyomaték: 450 Nm - 850 Nm
  • Végsebesség: 245 km/h - 300 km/h
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 6,2 s - 3,3 s
  • Elérhető modellek: 13
  • Ár: 87.000 EUR - 214.000 EUR

A fenti két adat a Porsche kínálatának legolcsóbb és legdrágább modelljének az összehasonlítása.

Konfigurátor megtekintése

Vissza a modellek áttekintéséhez

Vissza az oldal elejére

Versenyzés

A Porsche a motorsport számos ágában sikeres volt az évek során, főként a hosszútávú versenyeken.

Győzelmeik a Le Mans-i 24 órás versenyeken:

Év Csapat neve Autó Versenyzők
1970 Porsche KG Salzburg Porsche 917K Hans Hermann
Richard Attwood
1971 Martini Racing Team Porsche 917K Helmut Marko
Gijs van Lennep
1976 Martini Racing Porsche System Porsche 936 Jacky Ickx
Gijs van Lennep
1977 Martini Racing Porsche System Porsche 936 Jacky Ickx
Hurley Haywood
Jürgen Barth
1979 Porsche Kremer Racing Porsche 935 K3 Klaus Ludwig
Bill Whittington
Don Whittington
1981 Porsche System Porsche 936 Jacky Ickx
Derek Bell
1982 Rothmans Porsche System Porsche 956 Jacky Ickx
Derek Bell
1983 Rothmans Porsche Porsche 956 Vern Schuppan
Al Holbert
Hurley Haywood
1984 Joest Racing Porsche 956 Klaus Ludwig
Henri Pescarolo
1985 Joest Racing Porsche 956 Klaus Ludwig
Paolo Barilla
Louis Krages
1986 Rothmans Porsche AG Porsche 962C Derek Bell
Hans-Joachim Stuck
Al Holbert
1987 Rothmans Porsche AG Porsche 962C Derek Bell
Hans-Joachim Stuck
Al Holbert
1994 Le Mans Porsche Team Dauer 962 Le Mans Yannick Dalmas
Hurley Haywood
Mauro Baldi
1996 Joest Racing TWR Porsche WSC-95 Manuel Reuter
Davy Jones
Alexander Wurz
1997 Joest Racing TWR Porsche WSC-95 Michele Alboreto
Stefan Johansson
Tom Kristensen
1998 Porsche AG Porsche 911 GT1-98 Laurent Aïello
Allan McNish
Stéphane Ortelli
2015 Porsche Porsche 919 Hybrid Nico Hülkenberg
Earl Bamber
Nick Tandy
2016 Porsche Porsche 919 Hybrid Romain Dumas
Marc Lieb
Neel Jani
2017 Porsche Porsche 919 Hybrid Brendon Hartley
Timo Bernhard
Earl Bamber

Forrás: Wikipedia

Jelenlegi versenyautók:

Forrás: A Porsche hivatalos oldala

Vissza az oldal elejére